Slovensky > O nás > Aktuality > UNIQA: Ako postupovať v prípade povodne alebo záplavy

UNIQA: Ako postupovať v prípade povodne alebo záplavy

12.09.2024

Aktuálne silné zrážky podľa predpovedí viedli k mimoriadne silným povodniam. Tu je prehľad odporúčaní, ako postupovať v prípade živelnej pohromy a ako čo najrýchlejšie a najjednoduchšie získať poistné plnenie v prípade škody na majetku.

 

Škody na domoch, bytoch a zariadení domácnosti následkom silného dažďa, búrky či víchrice sa budú hradiť z poistenia nehnuteľnosti a domácnosti, ktoré kryje škody následkom živla. Poškodené autá budú hradené z havarijného poistenia, ktoré kryje aj škody spôsobené živelnou pohromou.

Ako postupovať v prípade, ak už škoda vznikla

  • Vyhotovujte priebežne foto, prípadne video-dokumentáciu k vznikajúcej, resp. už vzniknutej škode, avšak iba za predpokladu, že je to bezpečné.
  • Zničené veci odporúčame až do vykonania obhliadky nevyhadzovať.
  • Škodu nahláste online na odkaze: https://skody.uniqa.sk/.
  • Po zaregistrovaní škodovej udalosti budete kontaktovaný ohľadne obhliadky alebo Vás požiadame o dokumentáciu.

Pred obhliadkou poisťovne si pripravte:

  • zoznam poškodeného majetku a jeho hodnotu,
  • číslo poistnej zmluvy alebo osobné údaje, podľa ktorých je možné zmluvu vyhľadať,
  • kontaktné údaje osoby, ktorá bude na mieste škody,
  • číslo účtu, na ktorý poisťovňa zašle prípadné poistné plnenie,
  • ak si to situácia vyžaduje, požiadajte o zálohu na poistné plnenie.

Sledujte priebeh vybavovania v online aplikácii, do ktorej získate prístup po zaregistrovaní škodovej udalosti.

Ako nahlásiť škodu

Škody po povodniach či záplavách môžu klienti nahlasovať, mailom alebo online prostredníctvom našej webovej stránky https://skody.uniqa.sk/. Stav a riešenie svojej škodovej udalosti môžu klienti UNIQA poisťovne sledovať online na našej stránke www.uniqa.sk.

Ak Vám zatopilo dom, pivnicu, či garáž, mali by ste vykonať všetky opatrenia, aby ste zamedzili zväčšeniu rozsahu škody. Zničené veci však odporúčame až do vykonania obhliadky nevyhadzovať.

„K vybaveniu škodovej udalosti je potrebný súpis poškodených vecí s udaním rozsahu poškodenia a je vhodné urobiť si aj vlastnú fotodokumentáciu,“  hovorí riaditeľ oddelenia likvidácie škôd UNIQA Daniel Červenka.

Pomôcť môžu aj asistenčné služby k poistke domu či domácnosti. Asistenčnú službu môžete využiť v prípade nápravy havarijného stavu, ktorý spôsobila záplava – pomôže s elektrinou, odvezie zariadenie domácnosti, ktorému hrozí poškodenie vodou a v prípade núdze zabezpečí aj náhradné ubytovanie.

„Ak došlo k poškodeniu motorového vozidla v dôsledku živelnej udalosti, odporúčame všetko zdokumentovať fotografiami či videom a počkať na obhliadku poisťovne, ktorá zistí rozsah škôd. V prípade, že je vozidlo nepojazdné, cez asistenčnú službu si dohodnite odtiahnutie vozidla do servisu, ktorý vykoná jeho diagnostiku,“ informuje Daniel Červenka z UNIQA.

Správa o škode by mala obsahovať zoznam poškodeného majetku a jeho hodnoty. Pripravte si číslo poistnej zmluvy alebo osobné údaje, podľa ktorých je možné zmluvu vyhľadať (rodné číslo, adresa a pod.), kontaktné údaje osoby (ideálne mobilný telefón), ktorá bude prítomná na mieste škody. Takisto číslo účtu, na ktorý má UNIQA poistnú udalosť zaslať.

Ak si to situácia vyžaduje, môžete požiadať poisťovňu UNIQA o zálohu na poistné plnenie. Do aplikácie napíšte číslo účtu, kam je možné peniaze poslať. Postupujte podľa pokynov, ktoré dostanete od likvidátora pri kontrole škôd a pri telefonickom kontaktovaní poisťovne.

Ako funguje riešenie povodňových škôd v poisťovni

Po nahlásení poistnej udalosti je klient kontaktovaný likvidátorom telefonicky alebo písomne. V závislosti od druhu a rozsahu poškodenia sa zabezpečí buď kontrola škody na mieste, alebo klient dostane list so žiadosťou o dokumenty. Škodovú udalosť je možné vyriešiť aj kombináciou oboch postupov.

Pri kontrole škody predložte účet, na ktorý sa má poistné plnenie zaslať, ak ste tak ešte neurobili pri nahlásení škody. Po predložení všetkých potrebných dokumentov likvidátor UNIQA posúdi nárok na poistné plnenie a vyčísli škodu. O ukončení procesu likvidácie poistnej udalosti je klient informovaný listom, v ktorom ho informuje o výške poistného plnenia, ktoré mu UNIQA zaslala na účet.