Núdzové situácie pri cestovaní do zahraničia: čo sa môže stať a ako ich riešiť
06.02.2024
06.02.2024
Spoľahnite sa na NONSTOP asistenčné služby v cene cestovného poistenia, ktoré vyriešia problémy za vás.
Veľa ľudí vníma cestovné poistenie ako zbytočný výdavok. Pri vážnejšej nehode sa však pokojne môže stať, že účty za lekára ďaleko presiahnu to, čo by zaplatili za celý pobyt. Pritom by stačilo zaplatiť za poistenie iba zanedbateľnú sumu v desiatkach eur a ušetrili by si tak množstvo starostí a najmä financií.
Juraj, Martin a Andrea sa o dôležitosti cestovného poistenia presvedčili na vlastnej koži. Našťastie v ich prípade išlo o príbehy s dobrý koncom.
Juraj a Martin pripravili krásny zimný trek cez České Beskydy. Už po príchode z Bratislavy vedeli, že podmienky tentoraz nebudú jednoduché. Mráz a vysoká snehová pokrývka im sťažovali výstup na hrebeň a navyše fúkal silný vietor, ktorý komplikoval každý krok a orientáciu. Obaja však boli skúsení a vedeli, ako sa v takomto teréne pohybovať. Na cestu sa vydali s vervou.
Na druhý deň ich však po noci strávenej v jednoduchom prístrešku opustili sily – a koncentrácia. Jurajovi sa podlomila noha a vážne si pomliaždil členok. Ďalší pochod vpred už nebol možný. Čo teraz? Ako stáli, zima ich trápila ešte viac.
Martin sa rozhodol, že sa obráti na asistenčnú službu pre cestovné poistenie, ktoré si uzavreli na cestu. "Už pred cestou som si overil, ako je to pre nás Slovákov. V Česku s platením za lekárske služby. Jeden môj známy horolezec ma upozornil, že hoci bežné ošetrenie a lieky máme zadarmo, za Horskú službu, ak ju potrebujeme, si musíme zaplatiť.
Ukázalo sa, že bolo rozumné uzavrieť si cestovné poistenie. Vzhľadom na okolnosti na mieste, nebolo iné riešenie, ako po konzultácii s asistenčnou službou zavolať na pomoc Českú horskú službu. Jej členovia sa vydali na pomoc na hrebeň. V silnom vetre nebolo možné pristáť s vrtuľníkom, preto zraneného Juraja so zafixovaným členkom vyviezli do sedla na kanadských saniach a vyčerpanému Martinovi pridali ďalšiu vrstvu oblečenia, zohriali ho čajom z termosky a pomohli mu zostúpiť.
Medzitým sa dohodli s pilotom vrtuľníka, že podmienky v chránenom sedle pod ním im umožnia vyzdvihnúť oboch turistov. Vrtuľník ich dopravil pod horu a obaja skončili v nemocnici v Ostrave. Jurajov členok si vyžiadal operáciu, fixáciu a niekoľkodňovú hospitalizáciu. Až potom sa z neslávnej expedície vrátili sanitkou späť na Slovensko.
Martin to zhrnul. „Aspoň nás to finančne nezruinovalo. Bez poistenia by sme za záchrannú misiu, vrtuľník a repatriáciu museli zaplatiť vyše 1 200 eur, čo by pre nás študentov znamenalo rozlúčku s cestovaním na celý rok. Takto sme zaplatili 25 eur za cestovné poistenie UNIQA na päť dní za nás dvoch spolu a poisťovňa za nás zaplatila všetky účty. Nestálo nás to ani korunu.“
Andrea miluje teplo a windsurfing. Ako každý rok, aj teraz v januári odcestovala na Bali, aby si užila oboje. Na občasné presuny medzi svojím ubytovaním a blízkym mestom používala prenajatý skúter. Pri jednej ceste si všimla, že stroj nie je v najlepšom stave a že brzdy nefungujú úplne správne. Jazdila opatrne, ale rušná premávka a slabé dodržiavanie predpisov väčšiny vodičov jej robili čoraz väčšie starosti.
Na ceste pred ňou náhle prudko zabrzdilo auto. Andrea sa ešte stihla vyhnúť autu úhybným manévrom, pretože by nebola schopná zabrzdiť skúter, ale skúter dostal šmyk a Andrea sa ocitla pomliaždená na zemi. Nanešťastie utrpela veľkú ranu do hlavy. Keď sa spamätala, dokázala zavolať rodičom, ale potom sa jej stav zhoršil, až upadla do bezvedomia.
Trvalo dlho, kým po ňu prišla sanitka a odviezla ju do nemocnice. Medzitým jej rodičia kontaktovali asistenčnú službu cestovného poistenia UNIQA pre Andreu a požiadali ju o pomoc. Našťastie z telefonátu s dcérou vedeli, kde sa incident stal, takže asistenčnej službe mohli odovzdať pomerne presné informácie. Tá zatelefonovala partnerskej organizácii v Indonézii, ktorá dokázala zistiť, v ktorej nemocnici sa Andrea nachádza.
Nasledovali rokovania o tom, aký bude ďalší postup vzhľadom na diagnózu zraneného dievčaťa. Utrpela otras mozgu a poranenie krčnej chrbtice. Našťastie nemala žiadne iné zlomeniny, len tržné rany a pomliaždeniny.
Po stabilizácii a krátkej rekonvalescencii sa rozhodlo o prevoze obete domov. Musela sa uskutočniť v polosediacej polohe na lôžku. V osobnom lietadle sa použila služba nosidiel, ktoré sa umiestnia nad jeden rad sedadiel a zranená osoba sa na ne upevní. Dohľad vykonáva lekár cestujúceho, ktorý musí kontrolovať stav pacienta, najmä pri zmenách tlaku pri štarte a pristátí, ale aj počas celého letu.
Andreina nešťastná nehoda nakoniec stála poisťovňu viac ako 18 000 eur, ale skončila sa dobre a úplným vyliečením.
Andrea poznamenáva: "Asistenčná služba cestovného poistenia UNIQA bola pre mňa záchranou. Mnohí miestni policajti alebo záchranári nehovoria po anglicky a my sme sa nevedeli dohovoriť. Asistenčná služba však všetko sprostredkovala, preverila ponúkané riešenia a nakoniec rozhodla o mojom návrate, za čo som naozaj vďačná. Keď som sa dozvedela, koľko celá vec stála, na chvíľu som sa zľakla, keď som si pomyslela, koľko mi poisťovňa naúčtuje. Ubezpečili ma však, že všetko pôjde z môjho poistenia. Za 3 týždne som platila len tisícku. Stále tomu nemôžem uveriť: je to prvýkrát, čo som niečo čerpala z poistenia, a to je taká veľká vec!"
Tieto príbehy ukazujú, ako veľmi vám môže pomôcť asistenčná služba cestovného poistenia. Pred odchodom si do mobilu uložte telefónne číslo +421 2 32 666 666 na ňu a číslo poistnej zmluvy. Rovnaké informácie poskytnite aj svojmu spolucestujúcemu a všetkým blízkym, ktorí zostanú doma, pre prípad, že by ste sami nemohli komunikovať.
Na profesionálov v oblasti asistenčných služieb, ktorí majú skúsenosti v najrôznejších situáciách, jazykové znalosti a kontakty po celom svete, sa môžete naozaj spoľahnúť. Navyše, ak sa budete riadiť ich odporúčaniami, môžete sa spoľahnúť, že poisťovňa uhradí všetky náklady spojené s udalosťou až do výšky dohodnutého limitu poistného plnenia.