Partnerstvá nie sú len o číslach, ale najmä o hodnotách a emóciách
23.10.2021
23.10.2021
Už šestnásť rokov spolupráce s Veronikou Zuzulovou, štyri roky s Petrou Vlhovou i novouzatvorené partnerstvá s Adamom Žampom a Martinou Dubovskou – to je aktuálne portfólio sponzoringových aktivít poisťovne UNIQA v lyžiarskom športe na Slovensku a v Čechách. Aj o tom, prečo má UNIQA lyžovanie vo svojej DNA, sme sa porozprávali so Silviou Vlaskovou, riaditeľkou pre brand & marketing.
Silvia Vlasková s Petrou Vlhovou
Rakúsko je alpská krajina, kde má lyžovanie obrovskú popularitu a tvrdí sa, že Rakúšania sa už rodia s lyžami na nohách 😊. Naša centrála v Rakúsku podporovala a aj podporuje mnohých skvelých lyžiarov. Stačí spomenúť mená ako Stephan Eberharter, Benjamin Raich, Marco Schwarz alebo Marlies Schildová. V roku 2005 sme sa rovnakou cestou vydali aj na Slovensku.
Bolo to pred šestnástimi rokmi. Trinásť rokov sme strávili spolu s ňou na lyžiarskych svahoch a tri roky po skončení jej aktívnej pretekárskej činnosti. Kráčame spolu s ňou nielen preto, že je vo svetovom lyžovaní stále pojem, ale aj preto, že toto naše spojenie ľudia už považujú za trvalé. Veronika je stále nielen skvelou ambasádorkou našich hodnôt a značky, ale aj celého slovenského lyžovania.
Hlava je vždy na svahoch tou najviditeľnejšou časťou lyžiarov a lyžiarok a modrá je naša korporátna farba. Je to preto základný predpoklad toho, aby sme sa prepojili so športovcom, ktorého podporujeme.
S Petrou sme začali spolupracovať ako s veľkým lyžiarskym talentom ešte v časoch, kedy nebola na vrchole. Verili sme, že pri jej talente a húževnatosti bude len otázkou času, kedy sa na ten vrchol dostane. Petre sme dali určite istotu v období, kedy to bezpochyby najviac potrebovala. A v spolupráci pokračujeme aj naďalej, hoci už nie v pozícii generálneho partnera.
Nepochybne, ale prostredníctvom Petry vieme komunikovať aj dôležité celospoločenské témy, ktoré určite verejnosť prijíma inak, ak ich vysloví významná športová osobnosť. Ak sa Petra vyjadrí napríklad k dnes veľmi diskutovanej téme destigmatizácie duševnej nepohody, ľudia sa nad tým začnú intenzívnejšie zamýšľať. Určite inak, ako keby sme tému odprezentovali my v poisťovni. Navyše, s najlepšou svetovou lyžiarkou sme všetci v poisťovni aj emočne spätí a toto puto nechceme prelomiť, aj keď má aktuálne nového titulárneho partnera.
Je to vyústenie prirodzeného vývoja i snahy spojiť sa s tými najlepšími v regióne, kde pôsobíme. Veríme, že táto spolupráca bude pre všetkých veľkým prínosom. Obaja sú skvelé športové osobnosti, robia pre lyžovanie naozaj veľa, sú mimoriadne ľudskí, húževnatí a nepochybne vzormi pre mnohých mladých športovcov.
Efekt určite neprichádza okamžite a navyše, UNIQA nevníma sponzoring iba ako reklamu. Naši športovci a ich kariéry sú pre nás symbolom hodnôt, ktorým veríme a s ktorými sa vieme stotožniť a oni sa vedia stotožniť s nami. Nehľadáme partnera iba na dobré časy, hľadáme niekoho na dlhodobé partnerstvo v dobrom aj zlom. Šport je veľmi vrtkavý a nikdy presne neviete, čo prinesie budúca sezóna. Nie je to teda len o výsledkoch či finančnom zabezpečení. Chceme, aby to bolo aj o emóciách, dobrom pocite a vzájomnom rešpekte.
DENNÍK ŠPORT