O nás > Aktuality > Partnerstvá nie sú len o číslach, ale najmä o hodnotách a emóciách

Partnerstvá nie sú len o číslach, ale najmä o hodnotách a emóciách

23.10.2021

Už šestnásť rokov spolupráce s Veronikou Zuzulovou, štyri roky s Petrou Vlhovou i novouzatvorené partnerstvá s Adamom Žampom a Martinou Dubovskou – to je aktuálne portfólio sponzoringových aktivít poisťovne UNIQA v lyžiarskom športe na Slovensku a v Čechách. Aj o tom, prečo má UNIQA lyžovanie vo svojej DNA, sme sa porozprávali so Silviou Vlaskovou, riaditeľkou pre brand & marketing.

 

Silvia Vlasková s Petrou Vlhovou

 

Prečo sa stalo pre sponzoringové aktivity na športovom poli poisťovne UNIQA prioritné práve alpské lyžovanie?

Rakúsko je alpská krajina, kde má lyžovanie obrovskú popularitu a tvrdí sa, že Rakúšania sa už rodia s lyžami na nohách 😊. Naša centrála v Rakúsku podporovala a aj podporuje mnohých skvelých lyžiarov. Stačí spomenúť mená ako Stephan Eberharter, Benjamin Raich, Marco Schwarz alebo Marlies Schildová. V roku 2005 sme sa rovnakou cestou vydali aj na Slovensku.

 

Ako prvá začala nosiť modrú prilbu a  logom UNIQA Veronika Velez Zuzulová.

Bolo to pred šestnástimi rokmi. Trinásť rokov sme strávili spolu s ňou na lyžiarskych svahoch a tri roky po skončení jej aktívnej pretekárskej činnosti. Kráčame spolu s ňou nielen preto, že je vo svetovom lyžovaní stále pojem, ale aj preto, že toto naše spojenie ľudia už považujú za trvalé. Veronika je stále nielen skvelou ambasádorkou našich hodnôt a značky, ale aj celého slovenského lyžovania.

 

Modrá prilba – prečo si ju UNIQA zvolila za nositeľa svojej značky ?

Hlava je vždy na svahoch tou najviditeľnejšou časťou lyžiarov a lyžiarok a modrá je naša korporátna farba. Je to preto základný predpoklad toho, aby sme sa prepojili so športovcom, ktorého podporujeme.

 

Potom prišla Petra Vlhová, dnes hviezda tých najprestížnejších lyžiarskych svahov.

S Petrou sme začali spolupracovať ako s veľkým lyžiarskym talentom ešte v časoch, kedy nebola na vrchole. Verili sme, že pri jej talente a húževnatosti bude len otázkou času, kedy sa na ten vrchol dostane. Petre sme dali určite istotu v období, kedy to bezpochyby najviac potrebovala. A v spolupráci pokračujeme aj naďalej, hoci už nie v pozícii generálneho partnera.

 

Na Petru Vlhovú sú zaostrené zraky všetkých našich športových priaznivcov, nielen tých, ktorí majú blízko k lyžovaniu. Zrejme aj to má veľkú pridanú hodnotu pre vašu poisťovňu.

Nepochybne, ale prostredníctvom Petry vieme komunikovať aj dôležité celospoločenské témy, ktoré určite verejnosť prijíma inak, ak ich vysloví významná športová osobnosť. Ak sa Petra vyjadrí napríklad k dnes veľmi diskutovanej téme destigmatizácie duševnej nepohody, ľudia sa nad tým začnú intenzívnejšie zamýšľať. Určite inak, ako keby sme tému odprezentovali my v poisťovni. Navyše, s najlepšou svetovou lyžiarkou sme všetci v poisťovni aj emočne spätí a toto puto nechceme prelomiť, aj keď má aktuálne nového titulárneho partnera.

 

Novými tvárami poisťovne UNIQA sa stávajú od tejto sezóny aj náš najlepší zjazdár Adam Žampa a Slovenka Martina Dubovská, ktorá jazdí za Českú republiku.

Je to vyústenie prirodzeného vývoja i snahy spojiť sa s tými najlepšími v regióne, kde pôsobíme. Veríme, že táto spolupráca bude pre všetkých veľkým prínosom. Obaja sú skvelé športové osobnosti, robia pre lyžovanie naozaj veľa, sú mimoriadne ľudskí, húževnatí a nepochybne vzormi pre mnohých mladých športovcov.

 

Ako vy v poisťovni UNIQA „meriate“ prínos svojich marketingových aktivít?

Efekt určite neprichádza okamžite a navyše, UNIQA nevníma sponzoring iba ako reklamu. Naši športovci a ich kariéry sú pre nás symbolom hodnôt, ktorým veríme a s ktorými sa vieme stotožniť a oni sa vedia stotožniť s nami. Nehľadáme partnera iba na dobré časy, hľadáme niekoho na dlhodobé partnerstvo v dobrom aj zlom. Šport je veľmi vrtkavý a nikdy presne neviete, čo prinesie budúca sezóna. Nie je to teda len o výsledkoch či finančnom zabezpečení. Chceme, aby to bolo aj o emóciách, dobrom pocite a vzájomnom rešpekte.

 

DENNÍK ŠPORT