UNIQA ako inšpiratívny zamestnávateľ
18.09.2023
18.09.2023
Zaujíma Vás, ako UNIQA vnímajú zamestnanci a aké možnosti a podmienky majú pre svoj kariérny rast? Ak uvažujete o profesijnej zmene alebo hľadáte uplatnenie v oblasti poisťovníctva, ste na správnom mieste a môžete nahliadnuť do „kuchyne“ medzinárodnej finančnej skupiny UNIQA Insurance Group.
Vzdelávanie a rozvoj zamestnancov je pre nás mimoriadne dôležitý. Okrem legislatívou vyžadovaných školení realizujeme online workshopy zamerané na digitálne zručnosti, umelú inteligenciu, organizáciu času, zvládanie stresu a podobne. Samozrejmosťou je zvyšovanie úrovne anglického jazyka alebo rozvíjanie odborností v rámci externých školení a konferencií.
Využívame tiež nové spôsoby riadenia projektov a vedenia ľudí, napríklad vytvorením agilného tímu. „Agilný tím spája expertov z rôznych oddelení, ktorí sú kľúčový pre konkrétny projekt. Hlavným dôvodom, prečo sme sa rozhodli pre agilitu, je efektivita, priestor pre samotné rozhodovanie, vzájomné učenie sa, transparentné pridelenie zodpovednosti a vyššia flexibilita pri stanovovaní priorít,“ vysvetľuje Helena, skúsená manažérka s dlhoročnou praxou v oblasti financií.
Vítame zmeny. Pri stanovovaní firemných cieľov myslíme na to, čo chcú naši zamestnanci v nasledujúcich rokoch dosiahnuť, čo nové sa chcú naučiť a spoznať. Mnohí spolupracovníci vystriedajú v priebehu svojej kariéry v UNIQA niekoľko pozícií v rôznych oddeleniach. „K prvej dlhodobej brigáde som sa dostal v prvom ročníku vysokoškolského štúdia. Začal som ako administratívny pracovník, ale skôr ma to ťahalo k technickejšiemu oboru. Preto som rád využil príležitosť na oddelení Správy pohľadávok, kde som nastúpil hneď po škole. Za dva roky som prešiel na súčasnú pozíciu a som rád, že môžem robiť presne tú prácu, ktorá ma baví a napĺňa,“ tvrdí Jakub, dátový analytik UNIQA.
„S kolegami v tíme sme si potykali hneď v prvý deň a stratili sa tak všetky zábrany, kedy a za akých okolností prejsť od „vy“ k „ty“. Okrem dobrých vzťahov je pre mňa zásadná otvorená komunikácia, kultivované riešenie sporných tém a možnosť bez obáv požiadať o pomoc a podporu,“ popisuje svoje začiatky v UNIQA Peter – špecialista produktového Helpdesk.
Tímového ducha rozvíjame množstvom aktivít. Vytvárame komunity pre rôzne záujmové obory, napríklad: beh, šach, spoločenské hry, divadlo, kreativitu alebo meditáciu. Pravidelne usporadúvame teambuildingy a jedenkrát za rok sa celá firma stretneme na vianočnom večierku. Na jar sa zase vyladíme na relaxačnom dni UNIQA day, kde si zašportujeme o medaily a užijeme si spoločný čas s kolegami.
Prostredníctvom akreditovanej spoločnosti Employee Life Assistant (ELA) poskytujeme našim zamestnancom podporu pri riešení náročných životných situácií. ELA umožňuje zamestancom využívať bezplatné asistenčné služby v oblasti práva, financií, psychológie a zdravia.
Zdravú rovnováhu medzi osobným životom a prácou umožňuje home office. „I napriek tomu, že mám plný úväzok, darí sa mi spojiť zamestnanie a starostlivosť o dve malé školáčky a rodinnú vášeň pre cestovanie. Každý mesiac vyčerpám až 15 dní home office. Flexibilná pracovná doba je veľkým pomocníkom pre skĺbenie pracovných a rodinných povinností,“ tvrdí Martina, HR Business partner.
Naše produkty a služby sú pravidelne oceňované ako jedny z nejlepších. V súčasnosti sme partnerom pre viac ako 3 milióny klientov v SR a v ČR. V Európe sme oporou pre viac ako 15 miliónov klientov v 18 krajinách, staviame na dvesto ročnej tradícii a skúsenostiach.
Chcete sa dozvedieť o kariére v UNIQA viac? Navštívte naše kariérne stránky a radi Vás uvítáme v našom tíme.