Nakupovať bezpečne je lepšie
16.03.2023
16.03.2023
V zhone bežných dní sa snažíme ušetriť čas a energiu, kde sa len dá. Jedným z obľúbených spôsobov, ktorý prispieva k efektivite každodennej prevádzky našich životov sú aj internetové nákupy. Podľa údajov Štatistického úradu SR z roku 2022 nakupovalo na internete tovar pre domácnosť až 40,3 % Slovákov. Ste jedným z nich? Viete, ako sa brániť podvodnému internetovému obchodu? Akým spôsobom a kde vyriešiť náhradu škody? S asistenčnými službami UNIQA nájdete vždy to najlepšie riešenie.
Nepriestreľný návod, podľa ktorého poznáte podvodný e-shop, zatiaľ pravdepodobne neexistuje. Sú však známe určité indície, ktoré Vám napovedia, či nakupujete bezpečne. Pripravili sme pre Vás 5 jednoduchých pravidiel, ktoré Vás zorientujú v džungli internetových nákupov.
Zaplatili ste za tovar a ani po opakovanej urgencii Vám ho e-shop nedodal? Alebo Vám prišiel neúplný, poškodený tovar či vyzerá inak ako na fotografii? Má iný rozmer, nespĺňa sľubované funkcie a prevádzkovateľ e-shopu nereaguje na Vašu výzvu k reklamácii? Ak máte svoju nehnuteľnosť a domácnosť poistenú v UNIQA a v rámci nej poistené aj kybernetické riziká, môžete sa s náhradou za vzniknuté škody obrátiť na UNIQA. Váš nákup musí spĺňať tieto náležitosti:
Rovnako ako pri riešení inej poistnej udalosti, aj v prípade podvodného obchodného konania na internete, sme Vám k dispozícii na našej UNIQA linke. Stačí zavolať na telefónne číslo +421 232 600 100, odkiaľ Vás prepoja do asistenčnej centrály. Môžete sa identifikovať číslom zmluvy, rodným číslom alebo inými osobnými údajmi. Kolegovia posúdia Vašu situáciu a odporučia Vám kroky vedúce k náhrade škody. UNIQA linka je Vám k dispozícii 24 hodín denne. Ak voláte večer, v noci, počas víkendu alebo v iný deň pracovného voľna, okrem základných informácií si môžete dohodnúť termín, počas ktorého sa Vám najbližší pracovný deň ozve špecialista asistenčnej služby pre daný prípad.
Nákupy nie sú jediným zdrojom internetového rizika. Ak sa chcete cítiť na sieti bezpečne a využívať služby internetu k zvýšeniu kvality Vášho života, kontaktujte svojho poisťovacieho poradcu a informujte sa ohľadom balíčka poistenia Kybernetických rizík a IT asistencie. Je možné ho pridať k poisteniu nehnuteľnosti a domácnosti, zmena začína platiť k dátumu, ktorý si dohodnete so svojím poradcom.
Poistenie kybernetických rizík oceníte, keď sa ocitnete v niektorej z nasledujúcich situácií:
Vzdialená IT asistencia Vám môže zabezpečiť: