UNIQA už vyplatila desiatky plnení zo životnej poistky, ktoré sa týkali ochorenia na COVID 19
12.10.2020
12.10.2020
Pandémia koronavírusu naplno zasiahla fungovanie krajiny a poisťovne aktuálne evidujú zvýšený záujem klientov o informácie, či a ako životné poistenie kryje aj ochorenie na COVID 19. Pripomíname preto, že UNIQA nemá vo výlukách v životnom poistení pandémiu alebo epidémiu. Znamená to, že v rámci životného poistenia v prípade ochorenia na COVID-19 majú klienti kryté všetky dôležité riziká.
Ak klient ochorel na koronavírus a požiada poisťovňu o finančné plnenie zo životného poistenia, môže sa spoľahnúť, že jeho životná poistka mu kryje všetky dôležité riziká ako je smrť, poistenie práceneschopnosti, hospitalizáciu či chirurgický zákrok.
„Od marca tohto roka boli nahlásené desiatky poistných udalostí, ktoré sa týkali ochorenia na COVID 19. Vyplatené poistné udalosti sa týkali najmä denných dávok v prípade PN a denných dávok počas hospitalizácie. Taktiež sme vyplácali aj poistné plnenie dvoch úmrtí následkom ochorenia na koronavírus,“ hovorí Ľubica Antalová z oddelenia likvidácie poistenia osôb UNIQA.
Ochorenie na COVID 19 je v rámci poistného krytia aktuálne zaradené medzi akútne infekčné ochorenia, čo znamená, že pri poistení PN, dennej dávky počas hospitalizácie a pripoistení chirurgických nákladov sa neuplatňuje čakacia doba. „Podmienkou však je, že človek pred vstupom do poistenia nemal podozrenie alebo potvrdenú diagnózu ochorenia na koronavírus ani predpoklad karantény či testovania“ upozorňuje Roman Holček z oddelenia poistenia osôb UNIQA.
V rámci pripoistenia dávok pri PN stále platí, že poisťovňa nebude uplatňovať sankcie za neskoré nahlásenie poistnej udalosti. „Prvotné stanovenie diagnózy, ktorá je v zmysle všeobecných poistných podmienok považovaná za ochorenie (podozrenie na COVID-19) a jej následné preklasifikovanie (potvrdenie COVID-19) bude považované za jednu poistnú udalosť a nebude opätovne plynúť karenčná doba,“ informuje Roman Holček z oddelenia poistenia osôb UNIQA.
Keďže práve v tomto krízovom období ľudia intenzívnejšie uvažujú o zabezpečení života a zdravia, klienti si môžu uzatvoriť rizikovú životnú poistku na diaľku s možnosťou akceptácie poistenia zaplatením poistného, t.j. bez potreby osobného kontaktu klienta so sprostredkovateľom poistenia a bez nutnosti podpisu klienta.
Pripomíname, že životné poistenie kryje v prípade ochorenia na COVID 19 tieto riziká: